در پناه تو

درد عشقی کشیده ام که مپرس زهر هجری کشیده ام که مپرس گشته ام در جهان و آخر کار دلبری برگزیده ام که مپرس

در پناه تو

درد عشقی کشیده ام که مپرس زهر هجری کشیده ام که مپرس گشته ام در جهان و آخر کار دلبری برگزیده ام که مپرس

شب یلدا و حافظ

 

الله

 

***

جوزا سحر نهاد حمایل برابرم

یعنی غلام شاهم و سوگند می‌خورم

*

ساقی بیا که از مدد بخت کارساز

کامی که خواستم ز خدا شد میسرم

*

جامی بده که باز به شادی روی شاه

پیرانه سر هوای جوانیست در سرم

*

راهم مزن به وصف زلال خضر که من

از جام شاه جرعه کش حوض کوثرم

*

شاها اگر به عرش رسانم سریر فضل

مملوک این جنابم و مسکین این درم

*

من جرعه نوش بزم تو بودم هزار سال

کی ترک آبخورد کند طبع خوگرم

*

ور باورت نمی‌کند از بنده این حدیث

از گفته کمال دلیلی بیاورم

*

گر برکنم دل از تو و بردارم از تو مهر

آن مهر بر که افکنم آن دل کجا برم

*

منصور بن مظفر غازیست حرز من

و از این خجسته نام بر اعدا مظفرم

*

عهد الست من همه با عشق شاه بود

و از شاهراه عمر بدین عهد بگذرم

*

گردون چو کرد نظم ثریا به نام شاه

من نظم در چرا نکنم از که کمترم

*

شاهین صفت چو طعمه چشیدم ز دست شاه

کی باشد التفات به صید کبوترم

*

ای شاه شیرگیر چه کم گردد ار شود

در سایه تو ملک فراغت میسرم

*

شعرم به یمن مدح تو صد ملک دل گشاد

گویی که تیغ توست زبان سخنورم

*

بر گلشنی اگر بگذشتم چو باد صبح

نی عشق سرو بود و نه شوق صنوبرم

*

بوی تو می‌شنیدم و بر یاد روی تو

دادند ساقیان طرب یک دو ساغرم

*

مستی به آب یک دو عنب وضع بنده نیست

من سالخورده پیر خرابات پرورم

*

با سیر اختر فلکم داوری بسیست

انصاف شاه باد در این قصه یاورم

*

شکر خدا که باز در این اوج بارگاه

طاووس عرش می‌شنود صیت شهپرم

*

نامم ز کارخانه عشاق محو باد

گر جز محبت تو بود شغل دیگرم

*

شبل الاسد به صید دلم حمله کرد و من

گر لاغرم وگرنه شکار غضنفرم

*

ای عاشقان روی تو از ذره بیشتر

من کی رسم به وصل تو کز ذره کمترم

*

بنما به من که منکر حسن رخ تو کیست

تا دیده‌اش به گزلک غیرت برآورم

*

بر من فتاد سایه خورشید سلطنت

و اکنون فراغت است ز خورشید خاورم

*

مقصود از این معامله بازارتیزی است

نی جلوه می‌فروشم و نی عشوه می‌خرم

***

 

 

آقا جون

در یه یلدا دیگه، بعد از تموم شدن روز تو

در یه جمعه خاص

باز هم در جمع ما جای یه دوست خالی بود

هر چند یادش کردم و دعا برای اومدنش

ولی کاش سال دیگه در بلندترین شب سال

همه دور مهربونی شما جمع بشیم

 

کاش کاش کاش

با یه دنیا امید و نشاط به انتظار می شینم

و برای زودتر اومدنتون تلاش می کنم

 

دستم رو بگیرید

یاری شما تنها حامی منه

 

منتظر